Alla inlägg den 9 maj 2009

Av sara larsson - 9 maj 2009 23:50


hej alla mina bloggläsare, nu är jag hos min grymma vän malin josefin stahlberg ute på den vackra ön orust. just nu håller vi på att färga mitt hår,(hon hjälper mig att bli lite blodare och lite bättre.)


och nu när jag sitter vid Malins data, så ser jag some nice pic från vår thai trip som ja tänkte dela med mig av. även lite små historier :)

titta/läs och njut, för det gör vi..


Dag två i thai: vi vaknar upp på morgon (trodde vi) tittar på klockan, oj klockan är visst två på dan. som tur va hade vi ju då sjuttio andra soldagar att kunna sola på skööönt.

Väl nere på stranden ser vi lite mat, och blir då genast hungriga. Beställer då en tonfiskmacka, och när vi får vår mat ser vi att det ligger chips med.

Men innan vi åkte till thai, hade vi bestämt lite olika mat regler: Chips en gång i veckan, glass varannan dag, och vi hade godisförbud..

Så utan att ens säga något till varandra lämnar vi kvar våra chips på tallriken. (då trodde vi verkligen att vi skulle klara av våra regler) men ack så fel vi hade. vi gjorde inget annat än att tänka på mat och dess sötsaker, vi till och med drömde om maaaaat..

Vi hittade på allt sämre ursäkter för att få äta nått, typ som med mc donalds.. vi hade nämligen en tendens till att alltid tänka på donken när vi var ute å festade, vi kunde inte tänka bort som tankarna. Så vi gick alltid och käkade långt innan kvällen var slut. sen blev vi sega och åkte gratismoppe hem ;)

Men åter till dit jag ville komma med bortförklaringarna, innan en utgång (då man bara är lite rund under fötterna) kom vi på smarta ideén att jaa, men vi äter donken innan vi går ut nu för då kommer vi ju inte tänka på det sen.. yeah right, vem försökte vi lura?

om man säger såhär, vi skrev om våra godis/glass/chips och kakregler typ tusen gånger...


Plats: strandparty, Koh Samui, kl 00.14 (ungefär) malin och sara kommer ifrån varandra. då blir malin väligt sugen på chips, så det går hon och köper och går till hotellrummet och äter lite. Sen begav hon sig till stranden, och hittade sara ganska fort. Hon fick då smaka på lite chips, och vips så var hon borta.... då begav hon sig till seven eleven och köpte chips, men sara ville inte gå tillbaka till stranden för hon ville inte dela med sig av sina chips, så hon gick oxå till vårt rum och åt upp ALLA chips helt själv..


mat kan ju även ha en lite nackdelar, magen mår inte så bra i alla lägen..

endel blir förstoppade när dom är utomland, men nej nej absolut inte vi. tvärtom, det flöda på som aldrig förr..

nämner inga namn men, men:
-en av oss sket ner sig
-en sket 20 grr på en natt (varje gång hon rörde sig var hon tvungen att springa på toan

-två av oss bajsa i vattnet

-en bajsa i en rondell

-en av oss bajsa riktiga korvar formade som köttbullar( jätte söta)

en liten bajs historia:

Vi bodde på ett guesthouse i Koh Phangan, det var jätte skabbigt och man hade rum där väggarna inte gick hela vägen upp. Man kunde alltså höra allt som hände i grannens rum.

En dag låg vi och prata om allt mellan himmel och jord, sånt som kanske inte vem som helst ska höra. Men vi hade inte hört någon svensk på vårt hotell så vi trodde vi var själva svennar.. men ack så skenet kan bedra!

(vi hade gemensam toa med alla andra, det hade varit upptaget ett bra tag) malin skriker då åååh jag vill bajsa, jag är bajsenöööödig.. väldigt högt, då hör vi en kille från rummet bredvid: jag med !! hoho


Vi återkommer imorgon med lite fortsättning :) håll ut

Av sara larsson - 9 maj 2009 00:03

ja just nu vet jag ingenting! Just nu är allt ganska mycket blä, pms som spökar skulle ja tippa på!? var ju ett tag sen jag blogga märkte jag men har inte vart hemma på en vecka så har inte haft tid till det :)


Första lugna helgen på ett bra tag för min del, kan behövas ibland, imorn blir det att åka hem till malin och mysa, titta på när hon jobbar i kiosken , wiee ;) !


är på väg att bli ljushårig igen , gjorde slingor förut :) men får göra om det typ 70 000 ggr känns de som.  Hoppas att de blir bra tillslut iaf.


nej nu ska ja lägga mig och nörda oth ..



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards